۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۱، ۱۵:۵۹

کارگرزاده:

کالاهای بی کیفیت در برخی فروشگاههای معتبر زنجان توزیع می شود

کالاهای بی کیفیت در برخی فروشگاههای معتبر زنجان توزیع می شود

زنجان - خبرگزاری مهر: مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان زنجان، به کیفیت پایین کالاهای عرضه شده در برخی فروشگاه های سطح شهر اشاره کرد و گفت: متاسفانه در فروشگاه های معتبر و شناخته شده شهر زنجان کالاهایی با تاریخ مصرف منقضی شده عرضه می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، داوود کارگرزاده، ظهر دوشنبه در جلسه ستاد تعزیرات استان زنجان با بیان اینکه سال گذشته طرح کنترل استاندارد محصولات در بخش عرضه و فروش کالا در استان زنجان انجام شده است، افزود: این طرح به نام طرح "طاها'، از اسفند ماه سال گذشته لغایت فروردین ماه امسال اجرا شد.
 
وی با اشاره به تشدید نظارت بر استاندارد کالا و خدمات در استان گفت: هدف استاندارد از نظارت بر تولیدات، توسعه و ترویج فرهنگ استاندارد است.
 
کارگرزاده یادآور شد: این طرح با اعتباری بالغ بر دو میلیارد ریال با نظارت بر صنایع برقی، شیمیایی، غذایی، ساختمانی و پزشکی انجام شد.
 
مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان زنجان با بیان اینکه تعداد کارشناسان این اداره کل 12 نفر است، افزود: متاسفانه اداره کل استاندارد استان با کمبود کارشناس مواجه است.

کارگرزاده در ادامه از پلمپ 11 واحد تولیدی مصالح ساختمای در این استان خبر داد و افزود: این واحدهای تولیدی مصالح ساختمانی موفق به کسب پروانه کاربرد علامت استاندارد نشده بودند.
 
وی یادآور شد: با عنایت به اهمیت استانداردسازی مصالح ساختمانی و با توجه به عدم اهتمام واحدهای تولیدی در خصوص اخذ مجوزهای مربوط به اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان زنجان ، واحد حقوقی این اداره کل با همکاری ضابطین قضایی اداره اماکن شهرستان زنجان اقدام به پلمپ این واحدها کرد.
 
کارگرزاده گفت: بدیهی است در صورت عدم اقدام برای اخذ پروانه کاربرد علامت استاندارد از سوی واحدهای تولیدی با تداوم پلمپ و اعلان عمومی مواجه شده و پرونده متخلفین به مرجع قضایی داده خواهد شد.
کد خبر 1602210

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha